Olemme uteliaita, eikä tämä piirre häviä ikääntyessä. Erityisesti kaikki kielletty herättää uteliaisuutemme, ja mikä on kiellettyä, on usein myös paheellista. Kielletty on kuin arkku, joka on
Pomoilla on tiettyjä tyyppipaheita. Ne ovat kuin tyyppiviat autoissa: voit lähes luottaa siihen, että joitakin niistä löytyy, kun katsoo ympärilleen – ja peiliin. Tasa-arvon nimissä
Hyvejohtajuuden toimitus on saanut käsiinsä viestejä hakukoneiden selän takaa, internetin alimmista kerroksista. C. S. Lewisin Paholaisen kirjeopistoa huomattavasti muistuttavista kirjoituksista yksi julkaistaan tässä. Tekstin on
Tulisiko pikavipit kieltää? Vippausfirmojen lobbari levittää harhaanjohtavia tietoja, mutta arvostelua ansaitsee myös oikeusministerin työryhmä. Ratkaisuvaihtoehtojen punnitseminen vaatii viisauden hyvettä. Vuoden kuumiin politiikan puheenaiheisiin kuuluu pikavippien
Paha kapteenina jättää uppoavan laivan ensimmäisenä. Mutta miten käy, kun paha kohtaa hyvän? Nyt mennään iholle. Tiedän aivan liian hyvin, mitä paha on. Olen nähnyt
Forbes.com:ssa rehellinen katsaus ihmisen ahneuteen ja sen seurauksiin. ”What we’re going through is not just a recession, it’s a reset. Sure, the impact of the
Hyve on luonteenpiirre eli teoissa näkyvä hyvä tapa. Mutta entä huonot tavat? Miksi ne ovat huonoja? New York Timesin bestseller-kirjoittaja Don Miller kirjoittaa tarinoita. Itse
Bill Cohen on kasannut Peter Druckerin ajatukset johtajuudesta yhdeksi kirjaksi, joka sisältää mm. listan luonteenpiirteistä, jotka tappavat todellisen johtajuuden takuuvarmasti. ”Drucker hoped, writes Cohen, “that